Brand Book NOA

Att se företaget som en person och bygga det med personliga värden för att knyta starka relationer är A och O i varumärkesbyggnation. Produkter och tjänster kan kopieras – men relationerna kan ingen ta ifrån dig!

Hos NOA var personalen redan rörande överens om vilka personlighetsdrag man hade. De gemensamma värderingarna var tydliga och starka. Min uppgift, tillsammans med copywriter Martin Permer, var helt enkelt att konkretisera och vässa ord och budskap till att starkare sticka ut och särskilja sig från konkurrenterna.

Jävlar anamma och Glimten i ögat blev primära personlighetsdrag. Att hjälpa människor som många gånger lever i ett helvete och att aldrig ge upp. Och se att skrattet kan vara till stor hjälp. Humor gör vardagen lite lättare.

Till det adderade vi ett Stort hjärta. För NOA är det omöjligt att låta hjärtat vara oberört. Man Lyssnar och ger plats. Låter sig berikas av någon annan.

Brand booken innehåller en beskrivning av NOAs funktion, kärnvärden, mission och vision och är ett hjälpmedel för personalen i deras vardag.

PiaK_NOA_brand platform