Corporate Identity NOA

Grundat av föräldrar till ett funktionsnedsatt barn förstår NOA kundernas situation och behov samtidigt som man ser assistenterna som företagets viktigaste tillgång.

Redan vid första kontakten med företaget berörs jag av assistenternas starka berättelser. Här finns en vilja och ett engagemang som jag aldrig tidigare mött. Ett jävlar anamma som innebär att aldrig ge upp. Och att använda humor och glimten i ögat som ett sätt att göra vardagen lite lättare.

Att lämna en svalt turkosblå grafisk profil och istället ta fram en varmgul logotyp med ett öppet, omfamnande hjärta kändes självklart.

Det föll sig också naturligt att berättelserna skulle förmedla företagets värdegrund och bli en tydlig kommunikationsstrategi. Tillsammans med copywriter Martin Permer och fotograf Klas Svensson fångades de starka budskapen i ord och bild.

Hemsidan fick en ny design och struktur där berättelser och blogg tog en framträdande roll. En hemsida som alla i liknande situation kan känna igen sig i och känna trygghet från. Jag undrar själv vilket företag som kan leverera bättre kunskap och kvalitet än NOA när det kommer till personlig assistans?

PiaK_NOA_grafisk profil