Lanseringskampanj: Let it rain, let it shine

Let it rain, let it shine är konceptnamnet på årets lansering av nya fasadfärger för Caparol. Till tonerna av Martin Permers specialkomponerade låt sjunger Caroline Wennergren med fantastisk soulstämma. Musiken ramar in och ger konceptet en elegant och internationell Caparol-stämning.

En mycket välproducerad film, av Bobby, presenterar tre fasadprodukter med unika egenskaper. CARAT, Originalet inom Självrengörande fasadfärg och nyheten INTACT Bright, speciellt framtagen för att vita och ljusa fasader ska hålla optimal glans och utseendebeständighet. Därtill INTACT Solid med unika Non-Bleach-egenskaper. Säkerställer att svarta och mörka kulörer håller kulör och glans trots solens blekande strålar.

Konceptet är framtaget av Pia K i samarbete med Mattias Christensson, Ekebacka kommunikation & konst. Det innefattar filmer för webb och sociala media, radioreklam, annonser för både print och digitalt, exponeringsmaterial till butikerna samt kläder till personalen.

I butikerna finns digitala produktvalsguider som leder kunderna till rätt produkt till sitt unika projekt. Fungerar även som säljstöd till butikspersonalen. Framtaget av marknadschefen på Caparol, Per Törnqvist.

Allt av högsta klass och kvalitet som sig bör för enastående och revolutionerande produkter.

PiaK-Caparol-t-shirt  PiaK-Caparol-film  PiaK-Caparol-dig.annonser PiaK-Caparol-let it ran1