För det mindre, nystartade företaget är det extra värdefullt att känna stolthet över sin grafiska profil. Att den speglar såväl verksamheten som personerna bakom. Det är nerven, förväntningarna på det nystartade företaget och den höga ambitionsnivån som gör att jag tycker sådana här uppdrag är extra roliga att formge.
I Arbetsplatsmiljös nya logotyp ville jag dels spegla personligheterna Linda och Micke och dels hitta en form och ett manér som särskiljer sig från andra i branschen. Jag lät bokstäverna A och M bilda en gyllene krona, eftersom jag tycker det passar dessa båda starka personligheter. Och färgpaletten gjorde jag lite jordig och bränd, precis som uppdragsgivarna önskade. Och i samarbete med copywriter Jesper Mossberg skapades Arbetsplatsmiljös statement: Vi är bäst på återseende.
Webbsidan gav jag en modern design. En mörk bakgrund ramar in och lyfter fram det starka konceptet att skapa nya kontorsmiljöer med fokus på återbruk och re-design. Så rätt i tiden! När webbsidan nu publiceras önskar jag de båda nyföretagarna lycka till och jag hoppas min design gör nytta på vägen!