2020 var ett mycket speciellt år med en pandemi som inverkade på allt och alla – professionellt och personligt. Pandemin påverkade företaget CellMark, som tillhandahåller produkter, tjänster och lösningar till en global marknad, i allra högsta grad.
I arbetet med att skapa kommunikationskonceptet för årets Financial Summary så tog vi fasta på personalens och partners förmåga att samarbeta trots de nya utmaningarna. Vi jobbade fram en kommunikativ symbol för förmågan att växa genom att fördjupa relationer; mellan kollegor, länder och kulturer. Och att överbrygga det avstånd som varit nödvändig under ett år av pandemi. Det hoppfulla konceptet blev Bridging the distance – med innebörden att vägen framåt låg i att ansluta, samarbeta och överbrygga stora avstånd. Konceptet illustrerades med bilder på fantastiska broar världen över – med fokus på de städer och länder där CellMark har kontor.
Ett mycket roligt och kreativt projekt där jag samarbetade med Fredrica Olsson (Cellmark), Mattias Christenson (svensk Copy), Jesper Mossberg (engelsk Copy), Anderz Andersson (original), Daniel Hall (tryck) samt många duktiga fotografer.