Coca-Cola önskade ett kommunikationskoncept som skulle attrahera bartenders och restaurangpersonal och inspirera dem till att servera drinkar med dryckerna: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Seagrams, Burn och Minute Maid. Uppdraget gick till Branded Communication – som vände sig till mig för Creative Direction.
För att attrahera målgruppen skapade jag ett extravagant koncept i bar- och nattklubbmiljö. Dansare från GöteborgsOperan valdes noggrant ut för att personifiera dryckerna genom styling och koreografi. Och nya innovativa drinkrecept togs fram tillsammans med Göteborgs bartenderskola. Resultatet blev mäktigt och utmanande, och nådde målgruppen i en specialdesignad gift box med trycksak och kubformad drinkmeny.
Tack till Branded som gav mig förtroendet. Lotta Norberg som roddade projekt- och produktionsledning, Mattias Christenson som teamade upp kring konceptualisering och copy, Jennie Bramer och hennes team som åstadkom fantastiska outfits, hår & make och Karim Hatoum som fångade dansare och drinkar på bild.
Ett fantastiskt roligt projekt som jag stolt blickar tillbaka på.