Inte många i Sverige har fått fria händer att skapa en kampanj för Coca-Cola. När deras byrå Branded kontaktade mig för Creative Direction blev jag lika glad som överraskad. Uppdraget var att skapa en kampanj som skulle få bartenders och serveringspersonal att välja Coca-Cola, Fanta, Sprite, Seagrams, Burn och Minute Maid till sina drinkar. Min idé var att låta dansare från Göteborgsoperan personifiera dryckerna i extravaganta outfits och skapa innovativa drinkrecept som inspirerade en målgrupp som ständigt uppvaktades av konkurrerande leverantörer. Kampanjen blev mäktig och utmanande, och teamet bakom gjorde enastående insatser. Jennie Bramer ansvarade för styling, Karim Hatoum för foto, Mattias Christenson skapade konceptnamn och fantastiska drinknamn och recept tillsammans med Göteborgs bartenderskola, Lotta Norberg och hennes vänner på Branded roddade projekt- och produktionsledning.
Ett fantastiskt roligt projekt som jag stolt blickar tillbaka på.