Inför Skid-VM i Seefeld behövde Rymd Reklambyrå förstärka sin arbetsgrupp med en AD åt kunden Stora Enso, som var huvudsponsor åt evenemanget. Jag fick uppdraget och vi åkte till den lilla skidorten för att undersöka möjligheterna och lokalisera de bästa kommunikationsytorna på plats. Utöver flygplats, tågstation, ortens centrum och skidstadion byggdes en paviljong och exhibition house/ECO Pavilion med showroom i bottenvåningen och VIP-lounge på övervåningen.
Stora Ensos huvudbudskap var solklart. ”We are the renewable materials company” och på alla ytor ville vi visa hur alla kan göra stor skillnad genom att förändra de små valen i vardagen. Kommunikationskonceptet skulle utbilda och ge nya idéer kring vad som går att skapa av trä. Idag och i framtiden.
Tillsammans med Rymd skapade jag spännande, kreativa lösningar som visade ett framstående företag med fokus på återvinning och förnyelse. Tack Rymd och Stora Enso för förtroendet och gott samarbete. Och tack Veronica Gyllenstedt för support!