DAW tar ett helhetsgrepp om den internationella marknadsföringen kring varumärket Caparol. Utifrån gemensamma värdeord, ett färgstarkt manér och tydligare fokus på målgrupperna, tog vi i Sverige fram ett omfattande kampanjmaterial. Butiker, webbsida, sociala medier och huvudkontor fylldes av inspirerande bilder och varumärkesbyggande budskap.
Under en högintensiv dag i fotostudion togs 17 olika modellbilder framför rustikt byggda kulisser, som konstant målades om. 10 minuters styling/omrigg mellan varje bild och 20 minuters posering/fotografering + rörligt – allt följde ett noggrant framtaget schema.
Ett fantastiskt roligt arbete som resulterade i en rad bilder som används i koncernen världen över.
Tack Per, Annika och Roland på DAW Nordic. Klas, Peter och Camilla på MIM Bild. Och inte minst modellerna: Erik, Frans, Anna-Karin, Sofia och Christer.
Jag stor för Creative Lead, dvs casting, styling, planning och composing.