2020 startade Linda och Mikael Sandqvist företaget Arbetsplatsmiljö med affärsidén att skapa nya kontorsmiljöer med fokus på återbruk och re-design. Snabbt insåg de vilka komplicerade förändringsprocesser många kommuner och företag stod inför, i och med de globala klimatmålen. Och att dessa organisationer behövde professionell vägledning för att lyckas. För Linda och Mikael var det självklart att ta Arbetsplatsmiljö till nästa nivå och bli projektledare för cirkulära processer inom privat och offentlig sektor. Trollhättans kommun var inte sena att dra fördel av parets kompetens och så tog nya framgångskonceptet fart.
Jag kan inte nog upprepa att de roligaste uppdragen är att få vara med i uppstarten av företag och att få äran att följa med längs färden.
2020 skapade jag Arbetsplatsmiljös visuella identitet och webbsida. I slutet av 2022 var det dags att göra ett mer omfattande identitetsarbete utifrån de nya förutsättningarna.
Tillsammans arbetade vi fram en varumärkesplattform och jag utvecklade den visuella identiteten till att omfatta tonalitet och bildmanér. Vi identifierade målgrupper, skapade Personas och skrev om samtliga texter på webbsidan. Jag började forma en kommunikationsstrategi, främst baserad på Sociala Medier.
I rask takt fick Arbetsplatsmiljö en tydlig och särskiljande identitet och en kommunikationsplan. Det var dags att knyta en copywriter (Mattias Christenson), en fotograf/filmare (Klas Svensson), och en operativ digital kommunikatör (Josefin László Lindström) till arbetsgruppen. Nya porträtt- och verksamhetsbilder togs, inlägg började skrivas och samtliga konton på Sociala Medier uppdaterades och optimerades. I skrivande stund går vi en intensiv och spännande vår till mötes.