DAW tar ett helhetsgrepp om den internationella marknadsföringen kring varumärket Caparol. Utifrån gemensamma värdeord, ett färgstarkt manér och tydligare fokus på målgrupperna, tog vi i Sverige fram ett omfattande kampanjmaterial. Butiker, webbsida, sociala medier och huvudkontor fylldes av inspirerande bilder och varumärkesbyggande budskap.
Under en högintensiv dag i fotostudion togs 17 olika modellbilder framför rustikt byggda kulisser, som konstant målades om. 10 minuters styling/omrigg mellan varje bild och 20 minuters posering/fotografering + rörligt – allt följde ett noggrant framtaget schema.
Ett fantastiskt roligt arbete som resulterade i en rad bilder som används i koncernen världen över.
Tack Per, Annika och Roland på DAW Nordic. Klas, Peter och Camilla på MIM Bild. Och inte minst modellerna: Erik, Frans, Anna-Karin, Sofia och Christer.
Jag stor för Creative Lead, dvs casting, styling, planning och composing.
Camilla fixar hår, make och tatueringar, och förvandlar Erik till en riktig rocker.
Fotoplanering för dagens 17 tagningar.
Jag står med vid kameran, regisserar och granskar resultatet.
Anna-Karin och Frans agerar vant framför kameran.
Exempel på kampanjupplägg för träfasadfärgen Intact.
Annika, får allt att hända och flyta på inför varje ny bild.
Allt är planerat i detalj. Penslarna har fått vita skaft och har doppats i samma kulörer som kulissen.
Portaler byggs till butikernas entréer.